Pearl Jam – 2013 Annual 10 Club Single

_DSC0151

Drugi rok należę do oficjalnego fanclubu Pearl Jam „Ten Club” – po raz drugi otrzymałem więc coroczny oficjalny singiel. Dostałem go już w lutym, ale dopiero teraz znalazłem na niego chwilkę.

Czas więc nałożyć nakładkę na single, i odpalić mini krążek na prędkości 45 RPM.

Ze strony A czeka na nas Jay-Z na wokalu z kawałkiem 99 problems i chłopakami z Pearl Jam na instrumentarium. Nie jestem fanem Jay’a ale zawsze lubiłem ten kawałek w oryginale – kiedy go usłyszałem (chyba w TV bo pamiętam dokładnie, że teledysk też mi się spodobał) chodził za mną przez długi czas. Jay-Z nagrał wtedy album, a towarzyszył mu legendarny producent Rick Rubin – tak więc dźwiękowo to genialny numer. Tu na koncercie z PJ brzmi to również świetnie brzmi.

Oczywiście, oprócz singla Ten Club zadbał też o naklejki i magazyn Deep do poczytania. Jednak czas odwrócić krążek i posłuchać co jest na drugiej stronie.

_DSC0152

Na stronie B również mamy wyjątkowe wykonanie i znowu nie Eddie jest tu tym głównym na wokalu. Gościnnie podczas charytatywnego występu pojawia się tu aktorka Jeanne Tripplehorn – nie znam zbytnio jej twórczości – kojarzę ją jedynie z niezłego filmu Firma gdzie wystąpiła obok „The One and Only” Toma Cruisa.
Eddie przedstawia tu Jeanne jako, tę, która ma niesamowity dar zaśpiewania każdej piosenki Rolling Stonesów tak jakby robiła to Julie Andrews. Oprócz jednego kawałka, My Favorite things (kojarzę go przez pierwszy odcinek Przyjaciół gdzie Phoebe śpiewała go by uspokoić Rachel), nie znam również twórczości pani Andrews – ale już po chwili słychać, że Jeanne potrafi wydobyć podobną radosną i pokręconą manierę. Kawałek tu zaprezentowany to Rolling Stones – Shattered – różniące się nieco (bardzo?) od oryginału.

To by było na tyle, zobaczymy co w następnym roku przyniesie mi pan listonosz. 

Skomentuj

