Black Label Society – The Blessed Hellride

_DSC0036

Flażolet – sposób wydobywania dźwięku (np. z instrumentu strunowego) polegający na tym, że jedna składowa harmoniczna dominuje nad innymi, w szczególności nad tonem podstawowym. Lub po prostu ten taki fajny pisk na gitarze łyłyłłłł (sorry, że nagrane lokówką), który Zakk Wylde wyciska na gitarze w każdym numerze. On to robi zamiast ciszy pomiędzy riffami. U Zakka Wylde’a (taki trochę wizualny prototyp Jax’a z Sons of Anarchy) nie może być cisza!

_DSC0038

Tę płytę kupiłem w genialnym miejscu w Zielonej Górze. Niestety już go nie ma. Kiedyś w Zielonej Górze istniał antykwariat muzyczny zwący się KataR. Tam z Pawłem spędzaliśmy popołudnia po szkole, długie przerwy, okienka, a czasem nawet i zajęcia (inaczej teraz się patrzy na wagarowanie z tej drugiej strony). Potrafiliśmy tam łazić i udawać, że coś się kupi. Najczęściej kończyło się na niczym albo na kasecie za 5zł. Oprócz płyt, kaset, naszywek były tez koszulki. Internetowe zakupy nie były jeszcze zbytnio modne dla nas i tam więc szukało się dobrego przyodziewku. Ile razy ja tam byłem.. ehh. zawracałem głowę temu przemiłemu gościowi. No i do tego to głupie uczucie gdy wychodziło się z niczym, a spędziło się tam dobre pół godziny. Wiem, że to głupie, ale wychodziłem zawsze wtedy gdy wchodził ktoś nowy, tak by nie było mnie za bardzo widać. Głupio było tak nic nie kupić.

Jak już z czymś wychodziłem to były to raczej kasety. Pamiętam, że kupiłem tę CD bo kosztowała jedynie 12zł. Toż to mega hiper okazja. W międzyczasie teledysk do Stillborn śmigał na Vivie. Pamiętam, że byłem taki z siebie dumny, że udało mi się wyhaczyć taką przecenę.

Kolejne wspomnienie to była recenzja tego albumu w Teraz Rocku. Jak oni mogli dać tej płycie jedynie 3 gwiazdki z 5? Tak myślał 21 letni Tomasz. Dziś chyba się z tą oceną TR zgadzam.

kudłate słuchanie8

Dobry to album. No i tyle. Jest kilka perełek. Jednak jak mam być szczery to fajne są raczej te wolniejsze numery. Blackened Waters jest prześliczne – co za solo! Akustyczne Dead Meadow jest również ładne – niestety to jedyny utwór gdzie wokalnie Zakk nie próbuje być kopią Ozzyego. Niestety, bo Zakkowi kiepsko to wychodzi moim zdaniem. No i chyba to jedyny numer gdzie można odpocząć od tych flażoletów. Bo czasem za dużo ich tam jest w tych wcześniejszych numerach. Dead Meadow ma fajny chilloutowy klimat – kojarzy mi się trochę z Planet Caravan Sabbathów. Można się przy nim wyluzować. Tytułowy Blessed Hellride jest też bardzo luzacki. Ładna piosenka no i już. No i znowu dobry wokal.

Reszta numerów jest ok. Można sobie tego posłuchać na głośnikach tak by sąsiadów powkurzać. Gitara zawsze robi wrażenie. Ten koleś ma prostu nosa do dobrych riffów. Jednak przez to, że jest to zespół Zakka musimy tez raczyć się jego wokalem, a ten jest na dłuższą metę męczący. W Stillborn można posłuchać Księcia Ozzy’ego i od razu lepiej to brzmi. Zresztą w tym numerze sam Zakk lepiej brzmi, nie próbuje być jak Ozzy. No i teksty Zakka – mało odkrywcze. Wóda, zagłada, trawa, kac, śmierć, samotność, dragi, smutek, kości, czaszki. Pomiędzy tymi słowami trochę czasowników.

To co jeszcze przeszkadza mi na tej płycie to perkusja. Kurcze jaka ona jest bez wyrazu! W Stillborn to w ogóle brzmi jakby koń szurał kopytami, a nie ktoś tam grał.

W kawałku Suffering Overdue jest świetny riff – jest super, tylko ta perkusja! Ja nie wiem dlaczego tak jest? Czy Craig Nunenmacher dostał taką rolę w tym zepole? Przecież ten koleś grał w Crowbar. Ta perkusja brzmiała potężnie na ich drugim albumie. On potrafi bębnić. Czy to ma być tak cicho i płasko by gitarę Wylde’a było słychać? A może ja jestem już głuchy? W większości numerów tak jest.

Oprawa graficzna to czaszki, dużo czaszek, jak to zwykle na albumach BLS. Nigdy nie podobała mi się ta grafika na tym albumie.

Zespół Zakka Wylde’a – zasady Zakka. Lubię ten album, ale przyznaję.. on jest tak na trójkę. No i tyle.

Skomentuj

