Lao Che – Zielona Góra, 10.02.2013 (Kawon)

Obrazek

To już chyba będzie piąty koncert laoczaków – ulubionego zespołu mojej żonki i mojego kolegi Kierownika.

To ten koncert był właśnie najlepszy ze wszystkich pięciu jakie widziałem! Mówię tak chyba po każdym ich gigu.

Zresztą to był najlepszy koncert jak na razie w tym roku (no ok, jak dotąd jedyny).

Tak już jednak bardziej serio – to pierwszy występ jaki zobaczyłem po odejściu gitarzysty Krojca. Były momenty, że brakowało mi tej gitarki, ale dają radę i bez niego. Dopiero dziś zajarzyłem dlaczego Hubert może mieć ksywkę Spięty. Faktycznie on taki jest, odwraca się momentami od publiczności, szuka odwagi wśród kumpli, otwiera się dopiero w drugiej połowie koncertu. Wokalista zespołu, którego każda kolejna płyta to sukces ma taką nieśmiałość – to jest jak dla mnie, takie szczere i bardzo miłe. Nie czuć tu jakiegoś gwiazdowania. W ogóle to jest dla mnie zespół z krwi i kości. Twarzą zespołu jest Spięty, ale chyba oni fajnie się razem dogadują. Nikt się jakoś nie wywyższa, to sprawia, że lubię ich jeszcze bardziej.

Było bardzo zróżnicowanie, zagrali utwory z każdego albumu, najwięcej chyba z Soundtracku, było też sporo z acdc. Na początek zaskakująco dla mnie Czarne kowboje. Zdziwiło mnie, że na początku koncertu dali numer z Gospel. Następnie była Ciotka z acdc i tu pojawiły się wizualizacje na ekranie za zespołem – fajny pomysł – wzbogaciło to występ. Następnie był tramwaj po raz kolejny z przedostatniej płyty. Ominęła mnie ich trasa po tamtym albumie, więc miło, że było sporo numerów z tamtego czasu. Każdy kolejny numer wprowadzał zmiany klimatu z zachowaniem ducha Lao Che. Podobała mi się bardzo nowa wersja Astrologa, no i świetne wykonanie Jestem Psem, było prawdziwe szaleństwo na scenie. Wcześniej była trójka Zombi, Hitlerowcy (ciekawe, że jeden po drugim) i Stare Miasto. Ten drugi numer znacznie przerobiony (ciekawie, taka bardziej elektroniczna wersja), a Stare Miasto zostało sprytnie zwolnione w niektórych momentach. Bardzo dużo osób ucieszyło się na Hydropiekłowstąpienie – dziewczyny obok mnie szalały. Później super wykonanie Govindam i na koniec części oficjalnej Idzie Wiatr (idealnie pasuuje na koniec).  Był i bis oczywiście. W tym, na który byli przygotowani była rozbudowana wersja Chłopacy, a potem Bóg Zapłać. Podziękowali i zeszli ze sceny. Wciąż nie był to jednak koniec.Ku zaskoczeniu wielu (w tym i mojego kumpla Pawła, który to chciał po pierwszym secie bisowym iść do domu) wyszli drugi raz nie mając pojęcia co zagrać. Publiczność przekrzykiwała się w propozycjach (słyszałem, że ktoś chce Komtur, inni Klucznika). Skończyło się na tym, że usłyszałem po raz pierwszy od 8miu lat fragment Klucznika (ostatnio Poznań 2006 luty) – było owszem tylko „oooo, OOO , OOO , ooooooo”, ale i tak uciecha przeogromna. Na koniec zagrali cover Breakoutów Kiedy byłem małym chłopcem – piękne zakończenie. Postaliśmy jeszcze trochę, ale nikt już nie wierzył, że wyjdą trzeci raz. Piękny koncert, dużo radości – ogromnie się cieszę, że tam byłem.

Selistę mam ze strony selist.fm (można tam też kliknąć na ikonkę przy każdym utworze i posłuchać sobie tych kawałków w takiej kolejności właśnie) – listę utworzył haho666

1. Czarne kowboje
2. Urodziła mnie ciotka
3. Życie jest jak tramwaj
4. Na końcu języka
5. Cztery piosenki
6. Astrolog
7. Wielki kryzys
8. Już jutro
9. Zombi!
10. Hitlerowcy
11. Stare Miasto
12. Dym
13. Magistrze pigularzu
14. Jestem psem
15. Hydropiekłowstąpienie
16. Govindam
17. Idzie wiatr

BIS
18. Chłopacy
19. Bóg zapłać 

BIS 2:

20. Klucznik (fragment)

21. Kiedy byłem małym chłopcem (Breakout cover)

No, a tutaj właśnie Kiedy byłem małym chłopcem w ich wykonaniu (zagrali to ostatnio też na 50lecie istnienia Trójki – u nas było to jednak lepiej wykonane)

2 Comments Add yours

  1. haho666 pisze:

    Fajnie się to czytało. No i miło, że wspomniałeś o mnie, jako kronikarzu setlisty ;)…. Pozdrawiam – haho666.

  2. Iwona pisze:

    No i o mnie jako domagającej się Komtura😉

    Dobrze napisane!

Skomentuj

