Kim Nowak

_DSC0093

Nigdy nie wiem jak wpisać debiut zespołu, gdy nie mają wymyślonego tytułu. Osobiście lubię gdy album ma konkretny tytuł – nie lubię płyt o tym samym tytule co zespół, tytułów z numerami. Tyle tu dobrych tekstów, muzyki, a inwencji zabrakło na tytuł albumu? Taki prztyczek w nos na początek.

Płytę kupiłem w moim ulubionym sklepie w Zielonce – Muzarcie. Ostatnio bywam tam często, non stop jakieś bilety kupuję na kabarety, koncerty (już jutro Lao Che, a koniec miesiąca – Luxtorpeda). Mają też duże przeceny, ciężko czegoś nie zabrać ze sobą. Kim Nowak dostałem za 25zł jakoś.

Za tydzień będę natomiast po koncercie Nowaków. Mają wystąpić w Głogowie i z Zielonej Góry ruszamy 6cio osobową ekipą by to zobaczyć. Już się nie mogę doczekać. Będzie koncert, chciałem więc dowiedzieć się co to zagrała ta ekipa na debiucie. Pierwszy kawałek – King Kong był  dla mnie zaskoczeniem. To jest coś innego, dlaczego Fisz tak dużo tu wrzeszczy? Tak jakoś mi się kojarzy z CKOD to trochę. Zresztą ten kawałek został już przechrzczony podczas naszej nocnej eskapady do supermarketu na „Tesco”. Jak człowiek sobie raz coś ubzdura to potem siedzi to w głowie i nie chce wyjść. To już będzie zawsze Tescooooo.

Drugi Szczur to już są znane klimaty – w tą stronę tak jakby poszedł chyba ich drugi album. Michał Sobolewski pięknie wywija na gitarce. Bardzo lubię Pistolet – fajny klimat, miło tu czas płynie, Fisz wyśpiewuje mordercze teksty, dobry kopniak na gitarach odwalają w drugiej części kawałka, a pod sam koniec fajne wyjście z perką. Równie zabójczo jest w Nożu – ciekawe dlaczego właśnie numery z morderczymi testami. najbardziej mi podchodzą. Nóż mógłby zresztą spokojnie być na Wilku. Wcześniejszy numer Biegnij – tu ten zaskakujący dla mnie wrzask bardzo pasuje! Zresztą ten numer ma tak fajny flow (no i teraz wychodzi moje ubóstwo co do ojczystego języka – ale nie wiem jak to nazwać). To chyba przez ten bas Emade tak to pięknie tutaj płynie.

_DSC0096

Jeśli chodzi o pominięty przeze mnie numer Rekin – to niezbyt podoba mi się to połączenie. Również tekst jest jakiś dla mnie średnio udany. Taki zlepek słów i dźwięków trochę. Najbardziej tutaj podoba mi się wyjście od 2:40 i ten powrót – trochę to brzmi pearljamowo.

W Kim Nowak teksty Fisza są proste jak drut – ale to jest ogromna zaleta właśnie. Spacer ma się ochotę samemu z Fiszem recytować – bo to nie jest śpiew z pewnością. Ten numer bardzo kojarzy mi się z opisywanym wcześniej rybnym albumem Myslovitz. Ależ piękna gitarka na początku Gromu – Led Zeppelinowa! Tutaj TataKasi musi się ze mną zgodzić. Ten kawałek jest dla mnie inspirowany Voo Voo. Fisz brzmi tu jak pan WW. To co scala ten zespół to perkusja Emade. Jak tu nie tupać nogą przy takim tempie. Jeśli chodzi o AAA! to zdziwił mnie tytuł – ale po tym jak został wykrzyczany rozumiem dlaczego chcieli go wyeksponować- fajnie to zostało tu wkomponowane. Krótki kawałek – chyba jednak dobrze, że nie trwa dłużej – mało pomysłowy – chociaż fajne klawisze są pod koniec. Nie wiem co myśleć o Dresie. Niby irytujący, ale to fajna ciekawostka. Nie wiem jednak czy był tu konieczny na tym albumie. Taki niedorobiony trochę. Noga jednak tupie sama. Ostatnie na płycie Urodziny(nie ma filmiku) to już powrót do lepszych klimatów, początek jest niczym z Regular John QOTSA – ogólnie taki punkowy tu klimat. Szkoda, że to już koniec.

W porównaniu do Wilka jest tu głośniej, jest to wszystko może mniej dopracowane, jest właśnie tak punkowo. To pewnie przez to, że nagrywane było na setkę. Ogólnie to jest to płyta na dzień. Wilk jest na noc.

Aha, jeszcze okładka – piękna sprawa. Bardzo mi się podoba te zestawienie kolorów – prosta książeczka. Po raz kolejny pasuje mi to tego odczucia  że to jest dzienna płyta. No i czcionka jest dla mnie hołdem dla albumu Czesława Niemena „Czy mnie jeszcze pamiętasz”. Ładne to wydawnictwo no i już.

_DSC0099

Skomentuj

