The Australian Pink Floyd Show – Katowice, 30.01.2010 (Spodek)

tapfs_plakat

Zdaję sobie sprawę, że idę na łatwiznę, ale napiszę o koncercie, o którym wspomniałem już kiedyś na last.fm. Nanosząc lekkie poprawki prezentuję to, co wtedy nastukałem.

………………………………………………………………………..

Pięć godzin jazdy z Zielonej Góry do Katowic (we Wrocku zabrakło miejsc) i zastanawianie się czy takie męczarnie na drodze warto przeżywać, by doświadczyć koncertu zespołu, który jest Tribute Bandem oryginalnego Pink Floyd… .

WARTO!

Coś pięknego! Od samego wejścia czuliśmy się tak, jakby zawitali do nas Gilmour, Waters i reszta ekipy.. Wbijające w ziemię widowisko, piękna muzyka, po prostu Pink Floyd w całej okazałości… i byłem w szoku, że nawet wokale brzmiały tak podobnie do pierwowzoru. Dostaliśmy kiepskie miejsca (tak to jest jak się kupuje bilety na ostatnią chwilę – miesiąc przed… okazało się, że we Wrocku już nie ma biletów, a w Spodku zostało 12 – kupiliśmy sześć i cieszyliśmy się, że w ogóle jedziemy.  Miejsca kiepskie, po przybyciu od razu moja żonka zniecierpliwiona, że nic nie będzie widać poszła i pół godziny przed koncertem czekała by zająć stojącą „nielegalną” miejscówkę na wprost sceny.. śmiałem się z niej (że przecież i tak widać i że różnicy nie będzie) – no, a potem cały koncert stałem obok niej !!!

setlista
Set :
1. Speak To Me
2. Breathe
3. On The Run
4. Time
5. The Great Gig In The Sky
6. Shine On You Crazy Diamond, Parts I-V
7. Welcome To The Machine
8. Pigs
9. Sheep
——
10. Astronomy Domine
11. Learning To Fly
12. High Hopes
13. Us And Them
14. Careful With That Axe, Eugene
15. Take It Back
16. The Gunner’s Dream
17. Another Brick In The Wall, Part 2
18. Wish You Were Here
19. One Of These Days
20. Comfortably Numb
——
21. Run Like Hell

The Great Gig in the Sky wbijające!! Ola Bieńkowska śpiewająca w tym utworze z pewnością zbliżyła się  do oryginału (moim zdaniem przebiła chyba nawet).

Welcome to the Machine (lasery, muzyka, gitary wokal, szaleństwo).

Piękne dwa utwory, których przyznam nie znałem przed koncertem (zapoznałem się dzień przed i w trakcie jazdy na koncert gdyż znałem setlistę) – The Gunners Dream i Careful with that axe, Eugene – świetne.. zakochany już w obydwu.

Na koncert wybrałem się bardzo rodzinnie (z Kasią, teściami, szwagrem, a nawet z mamą) – wszyscy wniebowzięci!!!

Po prostu nie chcieliśmy końca..

aaaa i się nawet załapaliśmy na rodzinne zdjęcie w CGM.

podziwiajcie naszą ekipę (bez Szurzego bo on wtedy unikał zdjęć)

tapfs

Polecam z całego serca – do zobaczenia za rok nawet jakby w Suwałkach grali.

Dzięki nim koncertowy Pink Floyd może pozostać na wieczność..

………………………………………………………………………

Nie zmieniłem dużo – wciąż mam takie samo zdanie na temat tamtej wyprawy – niestety nie wybraliśmy się już więcej na TAPFS – ale podobno zmienili już skład i brzmi to trochę gorzej. Ja teraz jednak myślę o Rogerze Watersie w sierpniu (będzie w Warszawie i w Pradze) – to byłby czad!

Na koniec kilka youtubowych filmików, które udało mi się znaleźć z tamtego koncertu

The Australian Pink Floyd Show – Wish You Were Here

The Australian Pink Floyd Show – Pigs

Australian Pink Floyd – TIME

Australian Pink Floyd Show – Take It Back

a oto filmik z tej samej trasy TAPFS – Ola Bieńkowska śpiewająca fragment z The Great Gig in the Sky

3 Comments Add yours

  1. k.h. pisze:

    Oj Tomek, Tomek.
    Kolejny raz zgadzam się z Tobą. The Great Gig…. też mnie powalił!!!! Kiedy po wysłuchaniu utworu usłyszałem polską mowę wokalistki byłem na „schodach do nieba -Led Z.”

  2. k.h. pisze:

    Przepraszam, że jeszcze raz się odzywam. Dla mnie utwór: „Comfortably Numb” zawiera najpiękniejszą solówkę gitarową. I niech tak będzie !!!!

  3. Bożenka pisze:

    Dla mnie było to niezapomniane przeżycie, fajnie że mogłam tam być

Skomentuj

