illusion – 6

_DSC0527

Po czym poznać prawdziwego przyjaciela? Po tym, że każe Ci wysłuchać Illusion 6ki podczas gdy ty masz fazę na słuchanie 2paców i DMXa. Prawdziwy przyjaciel, czasem nawet podświadomie, poda ci taki album i powie – to dobra kaseta – sprawdź to! Dostałem ją i słuchałem w walkmanie milion razy! To było odrodzenia rocka we mnie. Zwyczajnie tak. To był 2000 rok. Jaki to był wtedy czad – wciąż to czuję gdy słucham. Bardzo długo miałem tego kaseciaka u siebie – myślałem nawet czy by czasem na coś nie wymienić (chyba nie miałem nic godnego do zaoferowania). Pamiętam też, że w gazecie komputerowej CHIP znalazłem teledysk Illusion do 3 ptaki – mogłem słuchać tego kawałka w nieskończoność – to była radość. Nie było wtedy internetu – każda taka malutka rzecz cieszyła.

Rozpadli się – ale miłość do muzyki pozostała – ogarnąłem więc to co robi Tomek w LiPaLi. Marzeniem jednak było by być na Illusion – jak ja się posikałem z radości gdy wrócili i zagrali we Wrocku (to był jeden z moich lepszych koncertów – super ekipa – świetna atmosfera – no i jazda tam pociągiem, a nie autem – to wieeeeeele zmienia).

Co ja mogę o tekstach. Uwielbiam – codzienność złapana w tych kilku słowach – Tomasz Lipnicki potrafi to zrobić jako jeden z niewielu. Angielskie kawałki też śpiewałem w drodze do szkoły (zawsze mi się zdawało, że Lipa śpiewał w No Man z błędem „the lastest one” – wciąż tak słyszę). Dwa zera – ghrrrr – mięsiste gitary i ten teeeeeeekst – ile razy ja to wrzeszczałem! Piękna mądrość w Skocznym – zainspirowany tym nawet za młodu wiersza napisałem

„Jeden koniec”

Miast uczyć się życia
To siedzę przy księdze
i przez to me kucie
wciąż siedzę w mej twierdzy

stworzonej przez ludzi
dla ludzi i przeciw
nienawiść się budzi
a czas dalej leci

Lecz jest już za późno
by móc się stąd wyrwać
i wciąż mi na próżno
powstaje z mych myśli
to zdanie w mej głowie
Jeden koniec wszystkim

Najwidoczniej miałem dużo zadane wtedy – ehhh te problemy nastolatka.

Kudłatesłuchanie14

We dwóch w Technikum śpiewaliśmy też non stop Pukanego – darłem się jak szalony na tym numerze we Wrocławiu – przeszczęśliwość!!!!

Adubi, Nie Wiem, Niedaleko – wszystkie te kawałki są mi tak bliskie. Na tej reedycji dodatkowo jest kawałek „Jerry” – fajnie, że jest – ciekawostka taka. Poza tym, na płycie można się też dostać do teledysków: 3 ptaki (znowu to mam! – nie potrzebuję już internetu do niczego) i film z pewnej miejscowości –  Moskwa – Jest bosko!

Tak samo jak i na kaseciaku to i na CD jest ten miszmasz z tekstami – nie wiadomo gdzie co znaleźć. Okładka i książeczka są już dla mnie kultowe – więc nie wiem jak je oceniać – podejdę do tego bardzo obiektywnie. Aha – to jest najlepsza płyta Illusion (mówcie se co chcecie) – bez niej nie powstał by mój oryginalny i genialny wiersz przecież. Dziś stworzę też nowy – „Przestań słuchać te tupaki – puść już dzisiaj se 3 ptaki”

Jak dobrze, że trafiłem na ten album – dziękuję  przyjacielu!

One Comment Add yours

  1. no1objector Marcin Dominiak pisze:

    Jam jest starszy więc dla mnie 2 była tą płytą, ale odczucia i wspomnienia dokładnie te same.

Skomentuj

