Sigur Rós – Valtari

_DSC0406

Długą miałem przerwę w słuchaniu Sigur Rós. Ten album to prezent na święta. Tak by było czego posłuchać na gramofonie. Sprawdza się idealnie. Trzaski ( a nawet na koniec jednego numeru zacięcia) pasują do muzyki.  W zestawie jest również płytka CD z całym materiałem – jednak to właśnie winyl jest słuchany najczęściej.

Ciężko jest opisać muzykę tego zespołu. Nie mam pojęcia o czym śpiewają – i nie czułem jakoś nigdy potrzeby sprawdzenia jak wyglądają. Dziś (po tym jak ich znam już od ok 7 lat) postanowiłem sprawdzić sobie jak wyglądają na koncertach. Dużo czapek i bód – pasuje.

Płyta kupiona w ciemno (nawet nie wiedziałem, że coś wydają – poszedłem tam po The Wall Floydów – ale wykupiona już była).

Piękna jest to muzyka.Po raz kolejny sprawdza się jednak to, że pora roku musi być odpowiednia. Zauważyłem coś jeszcze. Mamakasi (tak, to  jedno słowo) dzwoniła do mnie i spytała „M: Czy ta muzyka której słuchaliśmy sobie rano, to jest to samo co włączyłeś kilka dni wcześniej wieczorem?;  K: Tak, to jest ta sama płyta..; M: To dlaczego rano tak się świetnie słuchało, a wieczorem brzmiało okropnie?” Stwierdziłem więc, że do tego albumu potrzebna jest jedna ważna rzecz – słońce. To musi być poranek, najlepiej mroźny, dobrze być jeszcze w takim półśnie, a słońce powinno przebijać się przez okno. Wtedy jest klimat do takiej muzyki.

_DSC0407

Jest to muzyka do przemyśleń – może być trochę dołująca. Jednak gdy chcesz się zatrzymać i pobyć chwilę w innym świecie – to jest to idealny podkład muzyczny.

Ostatnio dowiedziałem się, że po wydaniu tego albumu zespół wysłał skromne fundusze do kilku filmowców z prośbą o stworzenie teledysków do utworów z tego albumu. Efekty są naprawdę zaskakujące, od kreskówek, po film instruktażowy pierwszej pomocy, po piękne i wzruszające historie. Filmy można znaleźć na ich stronie.

_DSC0409

Ładna okładka (w końcu to LP) no i album wydany na stronach a, b, c, d (co daje 2 utwory na stronę). Wspomniałem, że jest też CD (fajnie, że na to wpadli). Polecam wysłuchanie i zapoznanie się z tym albumem, bo pora jest idealna.

Skomentuj

