Czesław Śpiewa – Pop

DSC_0266

W doborowym towarzystwie jest Czesław. Po wpisaniu imienia do google jest tuż za Niemenem i Miłoszem. Ciekawe kiedy ich przegoni.

Lubię Pana Czesława. Miałem okazję być na jego koncercie z zespołem i solo. Obydwa wspominam bardzo pozytywnie (o tym jeszcze kiedyś). Nie widziałem go niestety po telewizyjnej karierze, ciekawe czy coś się zmieniło.

Ten album kojarzy mi się z długą autobusową drogą do Londynu. Udało mi się go zakupić chyba kilka dni przed jego premierą. W sam raz na wyjazd 10 kwietnia 2010 roku. Dokładnie, w ten dzień mieliśmy wyjazd. Dziwne nastroje były w tym autobusie. Wróciliśmy ponad tydzień po największej telewizyjnej nagonce. Osobiście myślałem, że jak wrócimy będzie już spokojniej w mediach. To wciąż się nie skończyło. Szkoda gadać…

Zanim album był wydany w internecie pojawił się teledysk do „W sam raz„. Pomyślałem, Czesio Czesio, żarty, żartami – ale to jest dobry kawałek. Dlatego wiedziałem, że płytę bankowo zakupię.

Teksty Czesława są barwnymi historyjkami i świetnie komponują się z całą feerią instrumentów (a nie szczędzi ich on) – każdy utwór słucha się tak, jakby czytało się książkę. Ja przynajmniej tak mam.

Goście też tu są udani – Kasia Nosowska genialnie kontrastuje, Gaba Kulka w pięknym Caravan, który jest jakiś nietypowy na tym albumie – ale cieszę się, że to ujrzało światło dzienne – coś w tym kawałku jest – przykładowo ten spokój po 1:30 jest piękny, ale bez wcześniejszego chaosu nie byłoby to, aż tak ładne.

Na końcu Pożegnanie Małego Wojownika – bardzo to lubię, ale na początku to był szok (chyba, przez te klawisze na początku – było to takie zbyt POPowe). Po czasie utwór nabrał charakteru – do tego powstał świetny teledysk. Bardzo lubię te zmiany języka na tej płycie (zwłaszcza, że delikatny angielski Czesława genialnie komponuje się z jego skrzeczącym polskim – choć w tym utworze jest momentami odwrotnie).

kudłate słuchanie

W końcu jakiś album, gdzie można ocenić artwork. Super projekt – uwielbiam, te zdjęcia, pomysł pierwsza klasa. Każda ilustracja dodaje tu klimatu do utworu. Dodatkowo pyszności na talerzu.

DSC_0269

Skomentuj

