Pearl Jam – Lost Dogs

DSC_0278

Dużo skojarzeń.. Spróbuję po kolei.. Wygrałem ją.. Wygrałem to dwukasetowe cacko w Radio Index. Pamiętam, że gdy odbierałem w poniedziałek rano to spóźniłem się na wykład. Pamiętam jak w autobusie słuchałem jej na kasecie i jak pierwszy utwór przesłuchałem dwa razy. Bo takie dziwne to było dla mnie. Takie nie pearljamowe. Pamiętam też jak bardzo byłem zły gdy moja była dziewczyna zgubiła jedną z tych kaset. Podobno zgubiła ją w autobusie. Tak mi się zdaje. Śmieszne teraz jak do tytułu płyty to pasuje. Ja bym się uśmiechnął jakbym ją gdzieś na siedzeniu znalazł.

DSC_0280

Zagubione piosenki, jak zagubione psiaki. Jak nasza Ruda, którą znaleźliśmy w autobusie miejskim (hmmm zagubiona kaseta za odnalezionego psa – zyskowny interes). No więc.. Z Kasią przygarnęliśmy tę chudą bezimienną przybłędę. Nie wyobrażam sobie życia bez niej teraz. Bez Rudej było by pusto (choć i bez Kasi też trudno by było – ooooch – jakie to słodkieeee ).

Uwielbiam tę płytę. Co w niej kocham? Każdy utwór ma swoją historię – wystarczy poczytać sobie w książeczce. Druga kaseta (a teraz płyta, bo kasetę ktoś zgubił – mówiłem już o tym?) kojarzy mi się ze świętami. Faktycznie, są tam utwory napisane jako Christmas singles, ale ogólnie od „Fatal” do „Let me Sleep” klimat jest świąteczny. Wszystko pasuje, Rudą też znaleźliśmy przed świętami.

DSC_0282

Co jeszcze? Hmm, jak wprowadziliśmy się do mieszkanka to wiedziałem, że sąsiedzi obok będą udani. Przyznaję, zaglądałem przez okno co to oni tam mają. No i właśnie „Lost Dogs” zauważyłem na półce. Wiedziałem, że będzie dobrze.

To nie jest typowa płyta. Zagubione utwory. Takie, które nie dostały się na albumy z jakichś tam powodów. Ja bym nic tam nie zmieniał. Nawet gdy są kiepsko nagrane, brudne, chaotyczne – to są unikalne. Właśnie to cenię tu najbardziej. Wymyślnie jeśli chodzi o wersję artystycznę opakowania. Fajne zdjęcia zespołu, genialnie pokazane szafy z PJ-owymi materiałami (masa tego , masa!). Jeśli chodzi o ogłoszenia psiaków to zawsze najbardziej zwracał na mnie swoją uwagę Viggo. Mam nadzieję, że się znalazł.

DSC_0281

No i to tyle chyba. Za wcześnie jeszcze – ale wesołych świąt!

Skomentuj

