Kim Nowak – Wilk

DSC_0002

Oj to było zaskoczenie. Gdzieś tam o nich słyszałem. Wiedziałem, że nagrali płytę wcześniej. Słyszałem gdzieś utwór z tej płyty. Na fb ktoś co jakiś czas podawał ich kawałki. W Teraz Rocku też została płytą miesiąca. Za dużo tych ochów i achów. Jednak coś mnie zaintrygowało. Nie słuchałem nigdy dużo Fisza. Znam kilka kawałków i nawet je lubię. Mam na przykład słabość do 30cm czy Tajemnicy.

Pamiętam pierwsze odsłuchanie tego albumu. Szok! Jakie to jest dobre granie! Takie bluesowe, ciężkie, ponure – świetne! To jest po prostu mój klimat. Tu jest dla mnie wszystko: świetne riffowe granie, zarażające swoją prostotą teksty no i genialne wpływy. Ja tu słyszę Black Sabbath w „Skrzydłach„, Breakout w kawałku „Chmury„, The Black Keys we „Wczoraj”. Te inspiracje jednak genialnie komponują się na całość. Nie czuć tu żadnego zżynania. Mam wrażenie, że to wyszło im naturalnie. Tu jest po prostu wielką dojrzałość w graniu. Brudne, riffy, szelest – ghrrr – to lubię bardzo. Każdy kolejny kawałek to odkrycie czegoś nowego. Nie ma powtarzania się. Ciekawe, że hiphopowcy zrobili jak dla mnie najlepszą polską rockową płytę w tym roku. Jest grudzień – chyba mogę tak powiedzieć. Panowie Waglewscy naprawdę nie spodziewałem się tego. Tato miał na was dobry wpływ. Ale oprócz Emade (świetna perkusja) i Fisza(proste i „miękkie” teksty) jest tu jeszcze jedna postać – Michał Sobolewski – cudowny gitarzysta! Co za brzmienie! Strasznie chciałbym wybrać się na ich koncert. To jest cel na rok 2013. Płyta jest w typowo „Męskim Graniu”. Na jednym utworze gościnnie można usłyszeć jednak też panią Izabelę Skrybant Dziewiątkowską – tak, to ta pani z Tercetu Egzotycznego – bardzo tu pasuje.

Kudłatesłuchanie9

Ładna jest też graficzna oprawa płyty. Muszę jednak uważać by pudełka nie połamać – napis z przodu i z tyłu jest naklejony na pudełko. Nigdzie nie spotkałem się z takim pomysłem wcześniej. W środku książeczka z  tekstami i pięknymi zdjęciami – kojarzą mi się z teledyskiem QOTSA – Someone’s in the wolf . Zdjęcia sa genialnym dopełnieniem tego ponurego klimatu, który zaskakująco daje dużo energii i rozgrzewa gdy za oknem jest -10 stopni.

Dobrze tej płyty słucha się w aucie tak około 3 nad ranem – wiem bo sprawdzałem.

Jeszcze jedno napiszę – Teściu! To jest płyta dla Ciebie!

A Was Kim Nowak proszę – wpadnijcie gdzieś blisko lubuskiego!

One Comment Add yours

  1. k.h. pisze:

    Recenzja bardzo ciekawa – Tomek, nie będę sie powtarzał, bo wiesz co chciałbym dalej napisać. Nie znam tych utworów, ale skoro napisałeś, że będzie mi się kapela podobała to na pewno będzie to prawdą (znasz moje upodobanie).
    P.S. Z tym teściem to jednak pojechałeś po bandzie. Wolałbym gdybyś napisał: Tatusiu – to jest płyta dla ciebie. Ale to są tylko: marzenia., marzenia….)

Skomentuj

