HeR – EP

Rock 2004, wrzesień, Bolesławiec. Poznałem tę kapelę właśnie wtedy podczas corocznego festiwalu Rock Blok w BOK. Nawet nie wiem czy to się dalej tam odbywa. Chłopaki z Chorzowa zrobili na mnie mega wrażenie. Świetna muza, jak na tamte czasy to dla mnie była nowość. Nie sądziłem, że ktoś może grać w Polsce w klimatach Slipknota, Coal Chamber czy NIN. A tak mi się to wtedy kojarzyło. Ostra muza, ostra prawie jak ta szlifierka kątowa, której używali na koncercie. Używana nie tylko do efektów Rammsteinowych, ale też i jako dodatkowy instrumen.. Przybyli, zagrali i rozwalili scenę. Zdobyli chyba nawet jakąś nagrodę od jury. Ja miałem wtedy podczas koncertu jakąś małą rólkę przy organizacji, po koncercie nabyłem od nich tę małą EPkę. Teraz gdy się rozpadli, to jest to chyba jakiś biały kruk nawet.

Okładka to zwykła tekturka, w którą wsunięta była mini CD. Pomimo czasu, to ona nawet dalej u mnie gra, ale jest problem z wrzuceniem tego do kina domowego.

Muzyka robi wrażenie i dziś. Naprawdę mocny kopniak. Dobre gitary, słychać te przemysłowe brzmienie. Kawałki wciąż się bronią. Jest ich tu w sumie tylko 3 sztuki, ale osłuchane je mam wiele razy. Mimo, że chłopaki nie grają już dalej to cieszę się, że niektórzy z zespołu robią coś dalej. Z tego co wiem to Ziuta wrócił do macierzystego Tuff Enuff gdzie pogrywa między innymi z Qlosem (teraz Lipali, kiedyś właśnie Tuff Enuff, a nawet HeR), wokalista/gitarzysta Jeleń gra i wydaje albumy z innym ciekawym bandem Hetane.  O reszcie niestety nie wiem.

Teksty, mocno wykrzyczane, wywrzeszczane. Wokal Jelenia podoba mi się i w Empyema i w genialnym kawałku Drzewoo. Ten ostatni ma naprawdę dobry, osobisty tekst. Czuje się, że jest to prawdziwe. Z tego co pamiętam to nawet p.Kaczkowski w minimaxie docenił kapelę i dostali się na jedną z wydawanych kiedyś składanek minimaxowych.

Oprócz tego, pamiętam jak występowali u Kuby Wojewódzkiego. Fajna promocja, nawet Machalica sobie poskakał.

Szkoda, że im się nie udało przetrwać. To było dobre.

Na koniec kawałek Drzewoo, o którym nawet dziś zdarza mi się myśleć.

Skomentuj

